ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ 2013!
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ
ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ,
ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΠΡΑΒΟ!

Η δοκιμαστική διαδρομή Ολάντ, Μέρκελ, Ρέντσι και του προέδρου της Ελβετίας Σνάιντερ-Άμαν στη μεγαλύτερη σήραγγα του κόσμου μήκους 57 χλμ.
Για τον κόσμο της δημιουργίας
που μεγαλουργεί
με απίστευτους άθλους
Όταν ο άνθρωπος θέλει ξεπερνάει τον εαυτό του.
Το ίδιο και οι πολιτικοί αφεντάδες όταν ξεκολλάνε από το χθες και βλέπουν μόνο μέλλον.
Από κοινού αξιοποιούν τις απίστευτες δυνάμεις που τους δίνει η «καταρρακτώδης» πρόοδος της τεχνολογίας…
Και υπογράφουν απίστευτους άθλους.
Απίστευτος άθλος, η απευθείας σύνδεση Γαλλίας-Αγγλίας κάτω από τα άπατα νερά της Μάγχης.
Απίστευτος άθλος, η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου που στήθηκε περήφανη και αλύγιστη στο κέντρο ανέμων και σεισμών.
Απίστευτος άθλος, η σήραγγα-θαύμα του αιώνα που «εξαφανίζει» τις Άλπεις από το σιδηροδρομικό χάρτη της Ευρώπης.
Ο άνθρωπος της Ειρήνης μεγαλουργεί.
Ο «παλιάνθρωπος»-απάνθρωπος του πολέμου σκοτώνει Ζωή και Πολιτισμό. Εγκληματεί.
Αυτές, είναι οι φωτογραφίες του σημερινού κόσμου που ζούμε.
Η μία, Δημιουργία, Ελπίδα, Αισιοδοξία.
Η άλλη, φρίκη θανάτου και καραβάνια κατατρεγμών.
Μεγάλη μέρα, η χθεσινή.
Ορόσημο στη σιδηροδρομική ιστορία της Ευρώπης αποτελεί το παρθενικό ταξίδι, χθες, δύο συρμών που κινήθηκαν σε αντίθετες κατευθύνσεις κατά μήκος της νέας σήραγγας στους πρόποδες του όρους Γκότχαρντ (Γκοτάρντο).
Η μεγαλύτερη σήραγγα του κόσμου, μήκους 57 χιλιομέτρων, εξαφανίζει τον «παράγοντα Αλπεις» από τον σιδηροδρομικό χάρτη της Ευρώπης, διευκολύνοντας την κίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων κατά μήκος του άξονα Βορρά-Νότου.
Η πανευρωπαϊκή διάσταση του έργου υπογραμμίστηκε από την επιβίβαση στον πρώτο συρμό που αναχώρησε από το Ερστφελντ με κατεύθυνση το Μπάντιο των ηγετών της Γερμανίας Αγκελα Μέρκελ, της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ και της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι, μαζί με τον οικοδεσπότη πρόεδρο της Ελβετίας Γιόχαν Σνάιντερ – Αμαν.
Ειδικά για το πρώτο ταξίδι, η σήραγγα ήταν φωταγωγημένη, ενώ οι 1.000 επιβάτες είχαν επιλεγεί με κλήρωση μεταξύ 160.000 ενδιαφερομένων.
Η κατασκευή της σήραγγας είχε αποφασιστεί με δημοψήφισμα το 1982 και επιταχύνθηκε λόγω της απόφασης, πάλι με δημοψήφισμα, να απαγορευθούν οι μεταφορές εμπορευμάτων από το αλπικό οδικό δίκτυο.
Η έντονη συγκίνηση στη φωνή της υπουργού Μεταφορών της Ελβετίας Ντόρις Λόιτχαρντ, κατά την τελετή των εγκαινίων, απηχεί τα αισθήματα υπερηφάνειας των Ελβετών για το κατασκευαστικό αυτό επίτευγμα.
Το έργο κατασκευάστηκε εντός χρονοδιαγράμματος (17 χρόνια) και εντός οικονομικού προϋπολογισμού (12 δισ. δολάρια), αλλά έπεσε τραγικά έξω στον προϋπολογισμό του αίματος.
«Θέλαμε να ολοκληρωθεί η σήραγγα χωρίς θύματα, αλλά δεν το καταφέραμε», αναγνώρισε χθες ο επικεφαλής της εταιρείας AlpTransit, θυγατρικής των ελβετικών σιδηροδρόμων SBB, καθώς στη διάρκεια της κατασκευής βρήκαν τον θάνατο 9 εργάτες.
Η σήραγγα θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στις 11 Δεκεμβρίου 2016, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού από τη Ζυρίχη έως το Μιλάνο κατά 15 λεπτά για τα εμπορεύματα και κατά 30 λεπτά για τους επιβάτες.
Η ολοκλήρωση της επόμενης σήραγγας στους πρόποδες του Τσένερι, μήκους 15 χιλιομέτρων, το 2020, θα αυξήσει την εξοικονόμηση χρόνου στα 50 λεπτά.
Από τα βάθη του όρους Γκότχαρντ θα διέρχονται δύο επιβατικοί και έξι εμπορικοί συρμοί την ώρα, με ταχύτητες που θα φθάνουν τα 250 χλμ./ώρα για τους επιβατικούς συρμούς και τα 100 χλμ./ώρα για τους εμπορικούς.
Ως προς τη μεταφορά εμπορευμάτων, το μεγάλο κέρδος δεν βρίσκεται στην επιτάχυνση της μεταφοράς αλλά στη δυνατότητα κάθε μηχανής να μεταφέρει 44% μεγαλύτερο βάρος εμπορευμάτων, λόγω των ηπιότερων κλίσεων.
Εως σήμερα τα τρένα ανεβαίνουν σε ύψος 1.150 μέτρων, προκειμένου να διασχίσουν τη σήραγγα του 1882. Η σύγχρονη σήραγγα «τρυπάει» το βουνό σε ύψος μόλις 550 μέτρων.
Για το ενδεχόμενο βλάβης, ακόμη και πυρκαγιάς στη σήραγγα, έχει προβλεφθεί σύστημα διάσωσης των επιβατών με τις δικές τους δυνάμεις, δηλαδή με τη χρήση δεκάδων εξόδων κινδύνου που οδηγούν στην παράλληλη σήραγγα, όπου θα αναμένει συρμός διάσωσης.